Parochiedag-startzondag 8 september 2024

Op zondag 8 september vieren we parochiezondag.

Maria-Geboorte of Geboorte van de moeder Gods is een Mariafeest in de rooms-katholieke kerk, dat jaarlijks op 8 september wordt gevierd. Wij vieren het op de zondag die daar het dichts bij komt, dit jaar dus heel mooi op de dag zelf. Onze drie koren verlenen hier weer belangeloos hun muzikale medewerking aan. Sound of Live, de Cantorij en Laus Deo zullen ons weer verwennen en dat geeft de doorsnee kerkganger (in deze tijd zeker) een heerlijk warm gevoel. Ook dit jaar zal weer aan een aantal vrijwilligers met een lange of wat kortere, maar respectabele staat van dienst een oorkonde met bijpassende parochiepenning en speldje worden uitgereikt.

Dit zal na het einde van de mis in de kerk plaatsvinden en u wilt dit natuurlijk niet missen. De mis begint om 09.15 uur en u bent van harte welkom om even die unieke sfeer met z’n allen mee te proeven.

De bedoeling is om na de mis en de uitreiking van de penningen in de tuin of op het parkeerterrein (of in de klop als het weer tegenzit) koffie plus te organiseren. Dit is allemaal al afgesproken en hopelijk zal er aan belangstelling geen gebrek zijn. Dus dat betekent: koffie of thee met koek en daarna eventueel een sterkere versnapering met hopelijk een warme snack toe. Met andere woorden: De moeite waard om te komen.