Werk in en aan de kerk

Onze prachtige kerk met zijn vele beelden, kruiswegstaties, glas-in loodramen en bijzondere tegeltableaus is een Rijksmonument evenals het in 2015 gerestaureerde Adema-orgel.

Wij zijn zuinig op dit kostbare bezit en tal van vrijwilligers doen hun best om de kerk mooi en waardig te houden.

De kosters zorgen ervoor dat alle voorbereidingen voor de vieringen tijdig kunnen beginnen zowel voor de logistiek als voor de vieringen zelf.

Wekelijks zijn er de dames die de kerk schoonhouden en de creatievelingen die steeds opnieuw zorgen voor de bloemversieringen en dat 52 weken in het jaar! Ook het zilver –en koperwerk heeft regelmatig een poetsbeurt nodig en dit gaat allemaal niet vanzelf.

De erediensten zelf vragen vanzelfsprekend om de nodige inzet van spiritueel betrokken en gemotiveerde vrijwilligers. Acolieten en misdienaars, lectoren en lectrices die de lezingen verzorgen, collectanten en zij die ons oproepen naar de kerk te komen: de klokkenluiders.

Er zijn nooit vrijwilligers genoeg. Het uitvoeren van deze werkzaamheden is niet voorbehouden aan specifieke personen, iedere parochiaan kan meedoen. Meld u aan bij het secretariaat van de parochie. Uw hulp is hard nodig, altijd werk genoeg en u doet het voor een mooie kerk en parochiegemeenschap.

U bent altijd van harte welkom.