Informatie Sycamore-cursus

Jezus komt op een gegeven moment aan in de stad Jericho. Een man met de naam Zacheüs is zo nieuwsgierig naar Jezus dat hij in een Sycamore-boom (moerbeivijgenboom) klimt om Hem beter te kunnen zien. Als hij Hem uiteindelijk ontmoet, begint een gesprek dat het leven van Zacheüs definitief verandert. Zie Lucas 19, 1-10.

Sycamore is dus ook een laagdrempelige cursus voor mensen die nieuwsgierig zijn naar Jezus en het christelijk geloof en waarom dit relevant is voor het leven van vandaag de dag. Het geeft mensen de kans anderen te ontmoeten, van gedachten te wisselen, overtuigingen af te tasten en na te denken over vragen die er echt toe doen.

De cursus vindt plaats op zaterdagmorgen in de Esplanadezaal van de Mariakerk in Heemskerk. Het begint om 9 uur met een ontbijt. Daarna is er een filmpje dat aanleiding geeft om er met elkaar over na te praten. De bijeenkomst duurt anderhalf uur en vindt plaats op de volgende data:

24 februari, 2, 9, 16, en 23 maart.

Er zijn geen kosten aan verbonden. Wel is er de mogelijkheid tot een vrijwillige bijdrage.

Svp aanmelden bij Sindo Nuñez: sindo@xs4all.nl

Deze serie van 5 ochtenden staat ook in het kader van voorbereiding op Pasen. Van harte aanbevolen.